Servicekosten

Volksbelang heeft voor alle huurders een servicekostenpakket. Daarin zitten:

  • een collectief ontstoppingsfonds;
  • een glasverzekerking;

Heb je een verstopte riolering of is een ruit gesneuveld? De kosten van ontstoppen of het plaatsen van een nieuwe ruit plaatsen hoef jij als huurder niet zelf te betalen. Tenminste, als jij of je medehuurders de schade niet zelf veroorzaakt hebben.

Bij glasschade moet je wel rekening houden met een eigen risico. Als je in een jaar tijd twee of drie keer een kapotte ruit hebt, krijg je niet alle schade vergoed. Als je meer dan drie keer in één jaar glasschade hebt, ben je niet meer verzekerd. Dan moet je de kosten dus zelf betalen. De verzekering vergoedt alleen schade aan de eigendommen van Volksbelang, zoals ramen en deuren. Je eigendommen en zelf aangebrachte voorzieningen vallen onder je eigen inboedel- of opstalverzekering.

Servicekosten complexen

In appartementencomplexen betalen bewoners servicekosten voor bijvoorbeeld glasbewassing, schoonmaak, elektra gemeenschappelijke ruimtes. Deze kosten worden elk jaar op 1 juli afgerekend. Bewoners krijgen dan een overzicht van de gemaakte kosten in het voorgaande jaar en de daarbij behorende afrekening. Ook wordt dan bekeken of de maandelijkse bijdrage aangepast moet worden.